hengelspullen.nl

Dames SPRO Zoutwaterteam behalen derde plaats op het WK Kust in Frankrijk!

Het idyllische plaatsje Hossegor in het Zuid-Franse departement Landes vormde voor een drietal dagen het toneel voor het WK Kust. Hier streden zowel de Nederlandse mannen (met SPRO teamleden Jan Hennekam en Arjan Rijnberg) en de dames (met SPRO teamleden Linda van de Velde en Ilonka Rijnberg) om een plek in de internationale top!

Tijdens de training werd bij zowel de dames als heren al snel duidelijk dat er weinig vis onder de kant te vinden was en de factor ‘geluk’ een grote rol ging spelen tijdens de wedstrijd. De eerste westrijddag verliep voor de dames relatief goed, waarbij Linda van de Velde met 5 vissen slechts 8 gram tekort kwam voor vakwinst. Met een respectivelijke 6e plaats individueel en 5e plaats in het ploegen klassement een goede start! Voor de heren bleek de eerste wedstrijddag er een te worden om snel te vergeten, zij eindigden als 13e team van de 14 en moesten dus hard aan de slag de komende dagen om de opgelopen achterstand zoveel mogelijk te beperken.

Gedurende de tweede dag, waarbij er ’s avonds werd gevist, verraste Ilonka vriend en vijand door met de winst van haar vak aan de haal te gaan. Net als de eerste dag eindigen de dames ook op de tweede dag op de vijfde plaats, een prima uitgangspunt voor de laatste twee dagen! Ook het herenteam zorgde voor een opleving door als 4e te eindigen, Jan Hennekam wist met 4 gepen en 8 zeebaarsjes een derde klassering overall te scoren!

Ook gedurende de derde wedstrijddag werd de goede trend van de dames doorgezet, het team eindigde op een 3e plaats waardoor zij in het algemeen klassement op een 4e plaats uitkwamen. Ilonka Rijnberg wist door haar goede vangsten in de afgelopen dagen op een 13e plaats individueel uit te komen. Helaas bleek de derde dag voor de heren weer minder succesvol, slechts een handjevol vis werd er door het team geland.

Op de laatste wedstrijddag zette de dames de succesvolle reeks van de afgelopen dagen door en eindigde de dag op een 3e plaats. Ook na de telling bleek dit resultaat voldoende te zijn voor een bronzen medaille en podiumplaats! Voor de heren bleek de laatste dag er een echte goedmaker voor het verder teleurstellend verlopen WK, in deze slotwedstrijd behaalden zij een derde landenklassering. SPRO bedankt haar teamleden Linda van de Velde, Ilonka Rijnberg, Jan Hennekam en Arjan Rijnberg voor de deelname en goede prestaties! Alle teamleden vervisten ook dit WK met de SPRO FastForward hengels (S10 4,50 en 5,00 meter) en Incognito molens. De gebruikte haken, nylon en Fluorocarbon zijn van Gamakatsu.

Conclusie en... meer informatie

Meer info:

Gamakatsu