hengelspullen.nl

Visma trapt af met primeurs voor hengelsporters

Nieuwe plannen, producten en programma’s op grootste hengelsportbeurs van Europa Vanochtend om 10.00 uur opende Ahoy Rotterdam haar deuren voor de 42ste editie van de grootste hengelsportbeurs van Europa; Visma. De eerste uren werden door diverse partijen aangegrepen om een flink aantal primeurs te presenteren. Visma 2010 vindt plaats tot en met 28 maart en biedt haar bezoekers een boordevol beursprogramma en gevarieerd exposantenaanbod.

Sportvisserij Nederland beet vanochtend het spits af. In een korte sessie op de eigen stand zette hoofd communicatie Onno Terlouw de plannen voor de komende jaren uiteen aan de aanwezige bestuursleden van Nederlandse hengelsportverenigingen. Hij startte de bijeenkomst met de mededeling dat Nederland momenteel officieel meer dan 2.000.000 hengelsporters telt. Dit is gebleken uit onderzoek van TNS NIPO dat momenteel wordt uitgevoerd. De sportvisserij vertegenwoordigt dankzij de grote schare beoefenaars een groot economisch en sociaal belang.

Vervolgens was om 11.00 uur de Ierse Pub het decor voor de boekpresentatie van ‘Shad Power’ van de hand van roofvisser Henk Simonsz. In zijn boek neemt hij de lezer mee in de wereld van kunstaas. De trotse auteur ontving het eerste exemplaar van zijn boek uit handen van voorzitter van Sportvisserij Nederland Joop Bongers. Na de boekpresentatie onthulde hij zijn eigen unieke aluminium visboot op de stand van groothandel SPRO.

VIP Media haakte aan bij het roofvisthema door om 12.00 uur het nieuwe magazine Rovers officieel te lanceren. Een flitsend filmpje was de voorbode op de onthulling die trotse uitgever Pierre Bronsgeest voor zijn rekening nam. Roofvisser Bertus Rozemeijer nam het eerste exemplaar van het tijdschrift met bijbehorende dvd in ontvangst.

Het boordevolle beursprogramma van Visma kent ook een primeur. Dit jaar presenteert Visma in samenwerking met Publishing House en Facilities vijf visstekken op de beursvloer waarin het thema ‘learning by doing’ gestalte krijgt in de vorm van interactieve workshops gegeven door hotshots uit de hengelsport. De stekken grenzen aan een vijver van 200m2 waar steuren, forellen en meervallen in zwemmen.

Ook exposanten van Visma hebben hun best gedaan met zoveel mogelijk nieuw materiaal naar de beurs te komen. Circa 80 groothandels, detaillisten, botenaanbieders en toeristische organisaties presenteren zich op de beursvloer van ruim 17.000 m2. Voor bezoekers een perfecte gelegenheid om na de lange winter waarin ijs en sneeuw het vissen belemmerde, nieuw hengelsportmateriaal aan de haak te slaan en na de beurs aan de start van het nieuwe visseizoen direct goed voorbereid plaats te nemen aan de waterkant.

Conclusie en... meer informatie

Visma vindt nog van tot en met 28 maart 2010 plaats in Ahoy Rotterdam. De beurs biedt ruim 20.000 bezoekers een totaalaanbod op hengelsportgebied en kent dit jaar een boordevol beursprogramma. Entree- en parkeerkaarten voor Visma zijn met korting te koop op www.visma.nl. Voor kinderen tot 13 jaar is de toegang gratis.

Update - Advertenties verschijnen nu ook op Facebook

(25-1-2015)

review angling